gormtanten

Snack om allt och ingenting. Precis som alla andra ointressanta bloggar:)

A-kassa del 517....

Publicerad 2013-11-11 10:25:26 i Vardag

Ni ska inte tro att min a-kassa är löst ännu. Har fått en sista chans att förklara varför jag inte dubblerat tiden jag arbetat. 1. Jag visste inte om att reglerna var så.
2. Förstår fortfarande inte hur 3 timmar jobb kan motsvara nästan 8 timmar på kassakortet. Hur gör man då om man ska ta ut vab eller sjukpenning halv dag?
3. Summan vi disskuterar är så otroligt liten, min ersättning ligger på grundnivå och jag kommer aldrig upp till ordinarie a-kassa eftersom jag bara är anställd 15 veckor åt gången och man gör inte beräkning efter årsarbetid utan hur man haft anställning sammanhängande. 
När allt är klart kommer jag att gå ur skiten.
Kram k

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

gormtanten

Jag är 41 år och har 3 barn,en född oktober 2010,, en kille på 11 år och en tjej på 17år. Sambo sedan 22 år tillbaka - vi har alltså inte lyckats gifta oss. Jobb 50 % och reumatism 50 %. Sonen på 10 år har grav språkstörning och lätt utvecklingsstörning. En man som Al Bundy. Det stora intresset är dans och godsaker men kommer mest att blogga om sådana saker som stör mig, kanske mest för att få skriva av mig o kanske för att jag någon gång ska ta tag i saken och förändra livet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela