gormtanten

Snack om allt och ingenting. Precis som alla andra ointressanta bloggar:)

Grattis Katja ( hi hi )

Publicerad 2010-11-25 12:15:15 i Vardag

Jag vet inte vart jag ska börja berätta lättast kanske från gårdagens morgon. Läkaren ringde och hade ett preliminärt svar på min röntgen; Halsen såg bra ut, Bröstryggen har lättare förändringar, Ländryggen har stora förändringar. Han verkar inte vara så kunnig om smärtlindring men tills det att jag får svaret på papper så får det vara som det är.
Var och vägde King i går och han har gått upp ett helt kilo sedan förra gången och det är ju jättebra. Läkaren hittade inga andra fel heller. Han är ju lite bestämd i sitt snuttande men det har ju gett resultat i viktökningen.

Hade sedan föräldramöte på C;s skola och det gick väl bra, han lyssnar okej, orkar kanske inte sitta stilla och jobba hur långa stunder som helst men det går framåt. Nu till mina funderingar:

Specialpedagogen som arbetade i klassen i våras har slutat och ingen ny har anställts - de säger att de inte hade någon sökande till tjänsten.
De två som arbetar i klassen visar sig vara helt outbildade som lärare, en är förskolelärare och den andra är fritidsledare. De har båda gått kortare påbyggnadskurser men har fortfarande inte rätt utbildning. De är jätte duktiga med barnen och all kredit till de, men ändå. Alltså går mitt barn med särskilda behov i en klass med personal som inte har utbildning för jobbet o det låter ju konstigt att barn med större behov har de outbildade lärarna.
Ska jag nu orka ta tag i det här och klaga hos politikerna?
Det här är ju egentligen skandal, ska man vända sig till tidningarna?
Min sons utbildning är ju katastrofal om man jämnför med en språksskola. Jag blir så trött.
Kram k

Kommentarer

Postat av: cicci

Publicerad 2010-11-25 12:37:25

Jag skulle klagat! är ju C det handlar om och att han ska få de han behöver. Dom är säkert jätte snälla och bra men ska man jobba som de gör SKA man ha en utbildning!

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-11-26 16:58:55

Ring Skolverket! Anmäl!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

gormtanten

Jag är 41 år och har 3 barn,en född oktober 2010,, en kille på 11 år och en tjej på 17år. Sambo sedan 22 år tillbaka - vi har alltså inte lyckats gifta oss. Jobb 50 % och reumatism 50 %. Sonen på 10 år har grav språkstörning och lätt utvecklingsstörning. En man som Al Bundy. Det stora intresset är dans och godsaker men kommer mest att blogga om sådana saker som stör mig, kanske mest för att få skriva av mig o kanske för att jag någon gång ska ta tag i saken och förändra livet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela