gormtanten

Snack om allt och ingenting. Precis som alla andra ointressanta bloggar:)

Inget fortsatt fritids

Publicerad 2010-11-03 14:12:20 i Vardag

Jaha så har skolan beslutat att vi inte får behålla vår fritidsplats efter som vi har fått bäbis i familjen. Jag hade ju bett om uppskov för att C skulle ha möjlighet att leka med andra barn men fritidspersonalen hade sagt att de ville ha en assistent till honom i så fall. Jag vet att det är vissa konflikter med andra barn men det är inte bara hans fel att två träter. Personalen anser att leka med andra barn inte gynnar honom i hans utveckling i språket. Gruppen är för stor. De anser att det är lugnare för honom att vara hemma.
Blir så trött! Detta innebär att jag kommer att ha C hemma från 13.15 fem dagar i veckan samt helg det är nästan så att jag börjar gråta. Hur ska jag klara av detta?????
Ingen LSS får vi heller i denna kommun eftersom han har grav språkstörning och inte faller under LSS lagen.
Det är ju en månads uppsägning men har lust att plocka bort honom direkt om han ändå inte är önskvärd.
F.... vad livet ska vara jobbigt ibland eller beror det bara på hormonerna???? Skulle inte tro det.
Hjälp.
Kram k

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-11-03 18:00:59

Konstigt resonemang!! Om personalen vill ha extra resurs för honom borde de ju anse att han är krävande, det borde väl räcka för att han ska få behålla fritids! Skriv in dig på en kurs & plugga, då får han behålla platsen!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

gormtanten

Jag är 41 år och har 3 barn,en född oktober 2010,, en kille på 11 år och en tjej på 17år. Sambo sedan 22 år tillbaka - vi har alltså inte lyckats gifta oss. Jobb 50 % och reumatism 50 %. Sonen på 10 år har grav språkstörning och lätt utvecklingsstörning. En man som Al Bundy. Det stora intresset är dans och godsaker men kommer mest att blogga om sådana saker som stör mig, kanske mest för att få skriva av mig o kanske för att jag någon gång ska ta tag i saken och förändra livet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela