gormtanten

Snack om allt och ingenting. Precis som alla andra ointressanta bloggar:)

Lång helg

Publicerad 2010-11-01 20:02:32 i Vardag

Som jag hade på känn så skulle helgen kännas otroligt lång när Al hade 12 timmars dagar på jobbet. Det var svårt att sysselsätta C när han har en lillebror som helst ligger vid bröstet. Att killar kan vara bröstfixerade redan vid sådan ung ålder......
Var ju på möte på Bup förra veckan men jag måste någonstans på vägen missuppfattat situationen för enligt kuratorn där utreder de bara barn med adhd vilket vår son inte har det vet jag. Vad vi behöver hjälp med är ju beteende träning, humörsvängningarna och för att han ska få en sådan lugn miljö som möjligt. Vad jag vet så är det ju till Bup man vänder sig om man är orolig för sitt barn oavsett. Så nu vet jag inte vart vi ska vända oss, kuratorn var ju ganska mossig och verkade inte ha så mycket koll, ursäkta om ni nu känner henne, stan är ju liten. Lille man sover ganska dåligt på dan så just nu hinner jag inte med någonting. Har i alla fall gett de större barnen regeln: avdrag på veckopeng om det ligger kläder på golvet. Ska se om det fungerar.
Bakade en ny kaka föra veckan vet inte om jag berättade det - den blev riktigt god så receptet kvalificerade sig för en plats i min kokbok. Jag gjorde dock lite ändringar från orginalreceptet.
Njut av höstlovet för er som har ett sådant.
Kram K

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

gormtanten

Jag är 41 år och har 3 barn,en född oktober 2010,, en kille på 11 år och en tjej på 17år. Sambo sedan 22 år tillbaka - vi har alltså inte lyckats gifta oss. Jobb 50 % och reumatism 50 %. Sonen på 10 år har grav språkstörning och lätt utvecklingsstörning. En man som Al Bundy. Det stora intresset är dans och godsaker men kommer mest att blogga om sådana saker som stör mig, kanske mest för att få skriva av mig o kanske för att jag någon gång ska ta tag i saken och förändra livet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela