gormtanten

Snack om allt och ingenting. Precis som alla andra ointressanta bloggar:)

Rättvisa?

Publicerad 2010-11-15 08:28:02 i Vardag

Det är många av oss tjejer som hamnar i kvinnofällan att sköta barn och hem mer än mannen i förhållandet. Vi ska ha det rättvist fördelat sägs det men det är ju faktiskt inte så. Hur många kan ärligt säga att ni lever i ett jämnt förhållande?
Hur får man förändring och går det att få förändring?
Vi flippar någon gång i bland på vår man och det kanske blir bättre för dagen men sen då?
Hur länge ska man leva i det faktum att det är som det är? Går det att lära sig acceptera att det är som det är?
Hur blir man i så fall av med den känslan att man inte är lika mycket värd som ens partner när man kommer hem efter en dag på jobbet och allt hushållsarbete är kvar?
Jag önskar att efter 20 års förhållande med samma Al Bundy människa kunde komma med svaret. Många gånger önskar jag att jag tagit mitt pick o pack och gått ut genom dörren för det blir inte bättre än så här trots att jag flippar totalt  ibland.
Kram k

Kommentarer

Postat av: daniel

Publicerad 2010-11-15 16:39:34

lämna han eller sluta klaga!!!det är inte svårare än så! att man ska bo ihop för barnens skull är skitsnack. har inte ni det bra så ska du veta att dom inte har det heller!passar man inte ihop ska man inte vara ihop!

Postat av: Jimmynikita

Publicerad 2012-01-24 13:29:15

Wow Pete, what an amazing new site you have now; great therapy and loads to contemplate. Thanks for building my new art/design site - can not wait to see the end result.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

gormtanten

Jag är 41 år och har 3 barn,en född oktober 2010,, en kille på 11 år och en tjej på 17år. Sambo sedan 22 år tillbaka - vi har alltså inte lyckats gifta oss. Jobb 50 % och reumatism 50 %. Sonen på 10 år har grav språkstörning och lätt utvecklingsstörning. En man som Al Bundy. Det stora intresset är dans och godsaker men kommer mest att blogga om sådana saker som stör mig, kanske mest för att få skriva av mig o kanske för att jag någon gång ska ta tag i saken och förändra livet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela