gormtanten

Snack om allt och ingenting. Precis som alla andra ointressanta bloggar:)

Långsam dator

Publicerad 2010-10-19 11:05:12 i Vardag

Trots ganska ny dator så har den börjat krångla. Är långsam fast att jag gjort virus skanning. I bland släcker den bara ner sig och man ska sen starta Windows normalt eller i felsäkert läge. Någon som vet hur man fixar detta?
Önskar att jag åtminstånde hade en teknisk man som kunde fixa sådana här saker. Men sådan tur har jag ju inte.
Lilleman är i alla fall mer vaken nu kanske 3-4 timmar i sträck samt en stund vid 04.00 på natten då vi får sitta och gosa en stund. Skulle behöva rensa och fixa grejer här hemma men har fortfarande väldigt begränsat energi. Ligger efter med en massa pappersarbete och vet att jag skulle behöva göra det för att inte behöva bli stressad mentalt. Det regnar hos oss i dag så någon promenad blir det nog inte. Håller på att tvätta lite vinterjackor eftersom det är så kallt ute. C behöver ny jacka och nya skor med. Kanske kan Al och han åka och fixa det så kanske det går lättare. C är ganska svartsjuk ibland och kan ganska lätt hitta på något dumt mot sin lillebror så det känns som om man behöver vakta lite. Vi får hoppas det ger med sig. Hade i går morse ett bråk med C innan skolan. Han hade inga skor att ha, alla var för små sa han. Kvällen innan hade han nämligen tvättat sina gympaskor under kökskranen så de var dyngsura. Han gjorde detta när jag gav King mat så jag såg det alldeles för sent och hann inte stoppa honom. Det slutade med att han tog ett par för små men det var när jag hunnit bli arg, jag gillar inte att bråka innan han åker till skolan inte annars heller men mitt tålamot räcker inte till alla gånger.  Han fyller ju nio men är oftast som en 6 åring och den trotsen.
Funderar på att baka något men egentligen borde jag göra annat nyttigt.
Ha en skön dag,
kram k

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

gormtanten

Jag är 41 år och har 3 barn,en född oktober 2010,, en kille på 11 år och en tjej på 17år. Sambo sedan 22 år tillbaka - vi har alltså inte lyckats gifta oss. Jobb 50 % och reumatism 50 %. Sonen på 10 år har grav språkstörning och lätt utvecklingsstörning. En man som Al Bundy. Det stora intresset är dans och godsaker men kommer mest att blogga om sådana saker som stör mig, kanske mest för att få skriva av mig o kanske för att jag någon gång ska ta tag i saken och förändra livet.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela